Ceilp

Ceilp

Barbara Freeman & Foinn Chonallach

Is é ‘Ceilp’ an toradh a bhí ar chomhfhiontar idir an t-ealaíontóir Barbara Freeman agus na ceoltóirí  Aisling De Chléir, Nina Watrelot, Leanne Nic Lochlainn agus Máire Nic Íomhair - mic léinn atá ag staidéar le Ceoltóir/Foinn Chonallacha. Is ealaíontóir iomráiteach í Barbara atá ina cónaí agus ag saothrú a beatha i mBéal Feirste. Thaispeáin sí a cuid saothar go leitheadach ar fud na hÉireann agus thar lear. Roimhe seo,  bhí sí rannpháirteach i gcomhfhiontair leis na ceoltóirí Paul Wilson agus Michael Alcorn. Sa choimisiún seo, thapaigh sí leis an suíomh chomh maith leis an comhthéacs cultúrtha lena mbaineann sé. Déanann Barbara agus na ceoltóirí fiosrú agus tuairisciú ar thuras na ceilpe, ó dhoimhneacht na farraige, á tabhairt i dtír agus á cur thar lear. 

Thapaigh mé an deis a chur Ceardlann na gCroisbhealach agus Ceoltóir/Foinn Chonallacha os mo chomhair mar gur rud difriúil ar fad a bhí ann. Bhí suíomh ar leith i gceist le cois go raibh modh oibre coitianta ann a bhí bunaithe ar théama agus ar mhodhanna rannpháirteacha. Fosta, d'fhéadfadh struchtúr comhchoiteanta a bheith ag baint leis. Suíomh: de bhrí go bhfuil sé tábhachtach dáimh a bheith ag an ealantóir le suíomhanna agus áiteacha atá fíor, chomh maith leis an stair atá ag baint leo. Ní péintéireacht de thaobh tíre atá anseo ach cineál de mhicri-thírdhreach den bhitheolaíocht, den fharraige agus de na cóstaí.

Níl fáth ar bith nach bhféadfadh tuairimí cosúil le téarmaí mar 'ard-', 'teicneolaíocht' agus 'traidisiúnta ' a bheith beo i gcuideachta a chéile. Tá obair digiteach thar a bheith cosúil le hobair cheardaíochta, rud a chiallaíonn go bhfuil comhordú láimhe/súl//uirlise de dhíth. Bhí iontas orm nuair a dúradh liom go raibh an 'Nádúr' fite fuaite le mo shaothar arís, i ndiaidh blianta fada i ndearmad.”

- Barbara Freeman

Chum na ceoltóirí ceol úr atá bunaithe ar cheol shaibhir traidisiúnta na hÉireann. Chomh maith leis sin, bhain an t-ealaíontóir agus na ceoltóirí araon úsáid as an teicneolaíocht is nua-aimseartha chun fuaim agus foirm a thabhairt dá ndearcadh, rud a chuireann eispéareas cultúrtha atá úrnua agus comhaimseartha os ár gcomhair. Ar an tséala sin, tugann ‘Ceilp’ léargas ar leith dúinn ar ár gceantar, ar ár n-oidhreacht chomhaimseartha agus ar ár dtaithí chultúrtha atá ag borradh i dtólamh.. 

Taispeánann‘Ceilp’ na torthaí anamúla inspreagtha gur féidir a thabhairt chun cinn nuair a déantar imeascadh comhoibritheach idir cineálacha éagsúla ealaíon. Bhí trí aidhm i gceist: i dtús báire, deis annamh a chur ar fáil d'ealaíontóir agus do cheoltóirí  oibriú i gcomhar le chéile go nuálach. Sa dara háit, tá sé ar intinn againn go mbeadh an tionscnamh píolótach seo mar pháirt de shraith bhliantúil a thabharfas le chéile an ceol traidisiúnta, an ceol nuachumtha, na hamharc-ealaíona agus teicneolaíocht radhairc agus fuaime an cheoil. Tá aird an tionscnaimh seo dírithe ar léiriúchán agus ar thaispeántas na n-ealaíon a chur chun cinn  sa Ghaeltacht ar bhealach atá spéisiúil spreagtha trí mheán na Gaeilge. Rachaidh an deis seo, agus a mhacasamhail, chun sochair mhóir cumais do na rannpháirtithe agus don lucht féachána/éisteachta.. Do na rannpháirtithe, is léir go bhfuil comhionannas fiúntais sa phróiseas ó thaobh an toradh de, sé sin an taispeántas, mar go gcothaíonn an phróiseas an fhorbairt atáthar a dhéanamh ar fhoirmeacha úrnua. Tá sé fíorthábachtach go dtabharfaí gríosadh agus uchtach do léiriúcháin chomhaimseartha ar mhaithe le déanamh cinnte go mairfidh cuisle an chultúir Ghaelaigh agus na Gaeilge.

Una Campbell - Meitheamh 2002

 

Abyss.jpg

Ceol Cumtha | Composed Music - Ceoltóirí Foinn Chonallacha


 
 

Ceilp

Barbara Freeman & Foinn Chonallach

‘Ceilp’ is the result of collaborations between artist Barbara Freeman and musicians Ashling De Chléir, Nina Watrelot, Leanne McLaughlin and Mary McKeever studying at Ceoltoir, Foinn Chonallacha. Barbara, an experienced and established practitioner, lives and works in Belfast. She has exhibited extensively, nationally and internationally and has previously collaborated with musicians Paul Wilson and Michael Alcorn. In this commission she has embraced both the location and it’s cultural context. 

I jumped at the opportunity provided by Ceardlann na gCroisbhealach and Ceoltóir/Foinn Chonallacha because it was different again.  It offered the chance of a specific location, and a common working method based upon a shared theme, shared procedures and the possibility of a shared structure. A location:  because it is important to relate to actual situations and real places, and their history.  In no way is this landscape painting, but a kind of micro-landscape of biology, sea and coastlines.

There is no reason why ‘advanced’ technology and ‘traditional’ themes should not co-exist happily. Digital working is intensely craft-like and requires exceptional eye/hand/tool coordination. I was surprised to be told that the notion of ‘Nature’ had entered my work, after many years absence.”

- Barbara Freeman

Both Barbara and the musicians explore and chart a journey: the passage of kelp, from the depths of the sea, up onto the land and beyond. The musicians have composed new music which drawn on rich Irish traditional music roots. Reflecting an original and contemporary cultural experience, once again, both the artist and the musicians have utilised state-of-the-art technology to give sound and form to their perspectives. ‘Ceilp’ is indicative then of our location, contemporary heritage and our burgeoning cultural experience. 

‘Ceilp’ demonstrates the inspiring and stimulating results of working collaboratively between art forms. The aims were threefold: firstly to provide a rare opportunity for a visual artist and musicians to work innovatively and collaboratively. Secondly, we intend this pilot project to be one of an annual series that brings Traditional music, newly composed music, visual arts and visual and music technology together. This project directs itself to the development of arts productions and presentations in the Gaeltacht in an alternative and exciting way through the medium of Irish. This opportunity, and others like them, hold great potency both for the participants and the audience. For the participants it is clear that the process holds equal value to the end product, the exhibition. The process nurtures the development of new and original forms. Encouraging original and contemporary productions is an unquantifiable component to ensuring the continuing life-blood of Irish culture and its language.

Úna Campbell - June 2002